گزارش روز: آلوس، سومین خارجی پرحضور درترکیب بارسا، به رکورد کومن رسید

 گزارش روز: آلوس، سومین خارجی پرحضور درترکیب بارسا، به رکورد کومن رسید

 هیچ برزیلی ای نیست که به اندازه دانی آلوس پیراهن بارسلونا را برتن کرده و برای تیم کاتالان بازی کرده باشد. بدون هیچ بحثی دانی آلوس یکی از بهترین مدافعان راست تاریخ باشگاه بارسلوناست و درکنار آلبرت فرر، هر دو 16 قهرمانی با آبی اناری ها کسب کرده اند.

آلوس با بارسلونا دو بار قهرمان اروپا شده (درسالهای 2009 و2011) و حالا و با حضور در بازی شنبه شب کاتالونیایی ها مقابل آلمریا رکورد بازیهای رونالد کومن برای تیم کاتالان را پشت سرگذاشت. تا قبل از این بازی، رونالد کومن به تنهایی سومین بازیکن خارجی ای بود که بیشترین حضور درترکیب بارسا راتجربه کرده بود و حالا آلوس نامش را درکنار کومن افسانه ای می بیند.

لیونل مسی باانجام 387 بازی برای بارسلونا ، در سن 26 سالگی اولین بازیکن غیراسپانیایی است که بیشترین حضور در ترکیب تیم کاتالان را تجربه کرده و فیلیپ کوکو با 292 بازی در جایگاه دوم است.

دانی آلوس و کومن هم هر دو با 264 بازی در رده سوم هستند.

کومن هلندی در طول سالهای 1989 تا 1995 برای بارسلونا بازی می کرد و دراین شش فصل، این 264 بازی را برگزار کرده. آلوس هم حالا در سن سی سالگی ششمین فصل حضورش در نوکمپ را تجربه می کند. او که در سال 2011 قراردادش با بارسا را تا سال 2015 تمدید کرد، حالا امیدهای فراوانی دارد تا بتواند با پشت سرگذاشتن رکورد کوکو نامش را در تاریخ باشگاه کاتالان جاودانه سازد. پیوستن نیمار به بارسلونا در بازار نقل و انتقالات تابستانی، برای آلوس انگیزه مضاعفی بود تا در نوکمپ مانده و روزهای خوشش دراین تیم را ادامه دهد. البته خود آلوس بارها گفته:« تا وقتی که مرا از بارسلونا بیرون نیندازند، جایی نمی روم.»

در حالی که کمتر از یک سال دیگر تاآغاز جام جهانی باقی مانده، آلوس امیدوار است که بادرخشش درترکیب بارسا بتوانددر جام جهانی نیز به میدان رفته و به تنها جام ارزشمندی که در ویترین افتخاراتش کم دارد دست بیابد.

او با پیراهن بارسلونا 18 گل به ثمر رسانده و از این لحاظ فاصله زیادی تا کومن 88 گله دارد. کومن در زمان فوتبالی اش، متخصص زدن ضربات پنالتی و ایستگاهی بود ولی آلوس می داند که به عنوان مدافع آمار گلزنی خوبی دارد. او تقریبا در هر سه بازی به یک گل می رسد و نیمی از پاسهایی که به مسی می دهد، مبدل به گل شده است. او تا به حال 35 پاس گل به مسی داده و در مجموع 72 پاس گل به هم تیمی هایش دربارسا رسانده.

چابی ارناندس نیز در بازی با آلمریا چهارصد و پنجامین بازی اش در لالیگا را تجربه کرد که در این جریان موفق به زدن 54 گل نیز شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 8 مهر 1392برچسب:, | 19:10 | نویسنده : mahdi |
  • پول فا
  • ریاح